Porod s větrem o závod

12. 04. 2011 16:38:52
Skutečnost , že můj první porod (s klientkou jako dula) a týmová štafeta v rámci Pražského 1/2 maratonu vychází na stejný den, jsem si ještě týden před vypuknutím vůbec nepřipouštěla.

Tak nějak od začátku jsem si byla jistá, že se to všechno povede skloubit, ale nechtěla jsem stresovat své týmové spoluběžce (sousedky a souseda ), kteří usilovně od února trénovali a při mé případné neúčasti by byli diskvalifikováni. Což jim přece paní rodička nemůže udělat - jak mi jednohlasně řekli:)

Večer před závodem mi moje klientka volala, že porod pomalu začíná; napětí vzrůstalo. V hlavě mi naskakovalo hned několikero scénářů, jenže ani jeden, co by se dal sloučit s realitou (a hlavně ne během).

Předstartovní nervozitu jsme v tramvaji rozháněli plánováním strategie a pokusem o rozptýlení mého manžela, který poprvé v životě běžel celý půlmaraton. Věty typu : "to dáš, vždyť máš natrénováno" , mu vskutku nepomáhaly.

Na místě srazu celého našeho běžeckého klubu jsme udělali několik povinných fotografií, rozcvičili se mezi prodírajícím se davem turistů, popřáli jsme si navzájem hodně štěstí a pomalu jsme se vydali na start mezi devět a půl tisíce dalších běžců.

Po třech kilometrech běhu, kdy jsem umírala žízní, v krku mě pálilo, kdy jsem byla zpocená jako nikdy předtím, jsem si v duchu nadávala, že jsem se zase nechala ukecat a jestli mám takovou adrenalinovou záležitost vůbec zapotřebí absolvovat. Všechny tyto pocity vystřídala na pátém kilometru euforie - samozřejmě až poté, co jsem předala štafetu své kamarádce. Celkový výsledek naší štafety byl výborný a všichni jsme se sešli u cíle, kde jsme vyhlíželi mého manžela. Doběhl, nepadl, nezkolaboval (ještě pět dní před během dobíral ATB), tak jsme to šli hromadně oslavit do hospody (se čtyřmi kachnami a jednou husou).

V pondělí, hodinu po půlnoci, mi volala má klientka, že asi porod začíná. Doporučila jsem jí koupel, a aby mi za hodinu zavolala, jak jí je. Před druhou mi oznámila, že se rozhodli jet do nemocnice.

A tak jsem sedla do auta a vydala se za svým prvním porodem do 150 km vzdálené porodnice, přepínala mezi rozhlasovými stanicemi a hledala vhodnou hudbu k ranní jízdě po dálnici.

Personál nemocnice, mne navzdory počátečním rozpakům přijmul a ráno se narodil krásný chlapeček. Byla jsem sama sebou překvapená s jakým klidem a jistotou jsem celý průběh zvládla a byla své klientce (doufám) přínosnou oporou. Byl to pro mne nádherný zážitek a z porodnice jsem odjížděla s nadšením a doznívajícím adrenalinem zpátky domů k manželovi a dětem.

Bohužel už jsme s dětmi nestihli Dějepisné dílny, (zrovna jsme měli probírat baroko, Marii Terezii a jejího syna). Zato šly s tatínkem na film Na vlásku – ale myslím si, že je to bavilo víc než reformy Marie a Josefa.

Díky štěstí a příznivým okolnostem (manžel přijel brzo ze Sázavy, vystřídal švagrovou, která v noci seběhla k nám a holčičky pohlídala a vzorné mamince, která nás nechala doběhnout) se podařilo úspěšně zvládnout dvě tak rozdílné akce. To mne jen utvrdilo v tom, že trocha dobrodružství a risku s pevnou vírou v dobrý konec, může skončit pro všechny zúčastněné příjemným zážitkem.

A pro příště? (Ne)měla bych to štěstí pokoušet znovu:)

Autor: Veronika Vieweghová | úterý 12.4.2011 16:38 | karma článku: 6.06 | přečteno: 690x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 6.45 | Přečteno: 129 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.72 | Přečteno: 8710 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.43 | Přečteno: 424 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.06 | Přečteno: 664 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 578 | Diskuse
Počet článků 2 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4243
Manželka spisovatele Michala Viewegha, mám dvě dcery: sedmiletou Sáru a pětiletou Báru, které učím doma, založila jsem a úspěšně vedu v Sázavě mateřské centrum Putti.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...